0348-752178  
06-18518766  

Misschien wel de meest persoonlijke coachopleiding

Stralen en laten stralen, ieder in z'n eigen kleur

"Iemand krijgt pas kleur wanneer hij in het volle licht staat!"

Jij wilt als coach jouw klanten (weer) in contact laten komen met hun drijfveren, talenten en mogelijkheden. Hierdoor voelen zij zich beter en kunnen zij zichzelf beter positioneren en zichtbaar maken. in de wereld om hen heen. Wij willen als coaches niets liever dan dat de ogen van onze klanten gaan fonkelen en zij weer te gaan stralen. Wanneer zet jij jezelf weer eens in het volle licht?

Coaches leren in onze opleiding hoe zij hun klanten kunnen faciliteren om hun eigen licht weer terug te vinden in zichzelf,  hun eigen verlangen/levensdoel terug te vinden, weer 'flow' te ervaren, zodat  hun eigen ogen weer gaan sprankelen.

De volgende uitspraak inspireert ons telkens weer en herinnert ons er aan om onze talenten in te zetten in deze wereld:

"Wie een lamp aansteekt, zet hem niet weg in een donkere nis, maar plaatst hem op dae standaard,
zodat degenen die binnenkomen het licht kunnen zien."
Lucas 11:22

Hans, docent Loopbaan- en Levenscoach:

"Wat mij drijft is de volgende geweldige gedachte voor elke coach:  

Als door mijn coaching iemand in beweging komt, dan wordt zijn/haar totale omgeving (gezin, familie, werk, vrienden etc.) in beweging gebracht. Een enorme vermenigvuldigingsfactor! Wat een mooi vak hebben wij toch.

Dit effect is des te groter naarmate meer mensen in de gelegenheid worden gebracht om hun coachvaardigheden in te zetten, waar dan ook in de maatschappij. Dan geeft een coachopleiding  een mooi domino-effect!"

Alice, docent Loopbaan- en Levenscoach:

"Ik vind mijn inspiratie in het gedicht 'Je bent zo mooi anders dan ik' van Hans Andreus.

De basis van onze coachopleiding is om zelf als coach authentiek te zijn, en ook je coachee zélf de antwoorden vanuit zijn/haar eigen authenticiteit te laten vinden. Want iemand is mooi precies zoals hij of zij is. De oplossing van een vraagstuk zit altijd in de persoon zelf. Die persoon moet zijn eigen oplossing daarvoor vinden die bij hem/haar past. Als coach mag je dat proces begeleiden, vanuit liéfde!

Wat een vrijheid om tijdens het coachen niets van de ander te hoeven vinden!"

Je bent zo
mooi
anders
dan ik,

natuurlijk
niet meer of
minder
maar

zo mooi
anders,

ik zou je
nooit

anders dan
anders willen.

Ons team

Hans Bouritius - BCoach
Hans Bouritius
Loopbaan- & levenscoach
E-coaching & Blended Learning
Mindmapping in de coachpraktijk
Alice Bouritius - BCoach
Alice Bouritius
Loopbaan- & levenscoach
Backoffice
Martine Floor-Bron
Communicatie & Social Media
Cisca van der Leij
Cisca van der Leij
TMA licentietraining
Manu Busschots BCoach
Marleen van Baal - BCoach
Marleen van Baal
Communicatie
Anja Nekeman - BCoach Geweldloze Communicatie 1 zw
Anja Nekeman
Geweldloze Communicatie
Martijn Ceelen - BCoach zw
Martijn Ceelen
Geweldloze Communicatie
Annemieke de Jong - BCoach zw
Annemieke de Jong
E-coaching & Blended Learning
bcoach-sal-schuitevoerders
Sal Schuitevoerder
Niemand is Normaal

Wat zeggen cursisten over onze trainers

Renata Timmerman-zw

Renata Timmerman

Loopbaan- en Levenscoach

Alice en Hans, ik wil jullie bedanken voor jullie gastvrijheid en inzet. Jullie hebben de gave mensen te bemoedigen,
niet alleen vanuit jullie vakgebied, maar ook vanuit jullie levensvisie. 
Ik heb ervaren dat BCoach een opleiding is, waarbij je persoonlijk wordt uitgedaagd op een persoonlijke manier. Jullie bieden een veilige leeromgeving, waarbij het prettig leren is door theorie te combineren met de praktijk. Dit maakt het gelijk praktisch en inzichtelijk.

Marc Lucassen - BCoach zw

Marc Lucassen

Loopbaan- en Levenscoach

"BCoach heeft naar mijn mening  zeer professionel en kundige opleiders. Deze zijn zeer kundig, empathisch, niet oordelend en betrokken.  BCoach wordt gerund door mensen die weten wat ze doen en open staan voor verdere ontwikkeling. Wat ze zeggen komen ze na, en wat ze niet weten komen ze op terug.

De stof is praktijkgericht zonder teveel aan de oppervlakte te blijven. De hoeveelheid praktijkervaring die ik heb opgedaan geeft me het gevoel zelfstandig als coach aan de slag te kunnen.

De opleiding heeft geheel aan mijn verwachtingen voldaan en was/is het geld meer dan waard. Ik voel me een sterker en wijzer mens en zie er naar uit als coach aan de slag te gaan."

Belinda Rozenhart - BCoach zw

Belinda Rozenhart

Loopbaan- en Levenscoach

"Het eerste contact met Hans Bouritius was tekenend voor zowel de opleiding als de manier waarop deze is vormgegeven en verzorgd: enthousiast, professioneel, persoonlijk, respectvol, gericht op het ontwikkelen van eigen stijl en talenten, met oog voor details, oog voor esthetiek en een gevarieerd aanbod aan technieken waarin ik mij in de toekomst verder zou kunnen verdiepen.

De opleiding heeft mij de ondergrond en steun in de rug gegeven die ik als praktiserend selfmade coach nog miste. Het heeft me geleerd om te werken vanuit mijn eigen talenten en van daaruit te richten op de behoefte(n) en mogelijkheden van de coachee.
Daarnaast heeft de opleiding me toegang gegeven tot een keur aan tools die ik nog elke dag met veel plezier toepas op een manier en in een combinatie die mijns inziens past bij de coachee en coachvraag."

De 10 punten van de BCoach OpleidingsFilosofie - BOF

  1. BCoach wil de meest persoonlijke coachopleiding van Nederland zijn.
  2. We werken vanaf de start op basis van gelijkwaardigheid en dus als collega-coaches.
  3. Opleiders laten waar nodig ook hun kwetsbaarheid zien. Ze delen ook hun leermomenten.
  4. We besteden enorm veel aandacht aan het gevoel van veiligheid en ervaren ook de nodige ontspanning en humor.
  5. Wij vinden het werken zonder vooroordelen essentieel, voor ons zelf als opleiders, alsook de cursisten onderling.
  6. Wij vertalen (vaak omvangrijke) theorieën in diverse methoden die direct in te passen zijn in de coachpraktijk.
  7. De opbouw van de opleiding geeft je houvast bij het inrichten van je eigen coachtrajecten.
  8. Het ontwikkelen van het ondernemerschap is een rode draad in de opleiding.
  9. We denken in overvloed. Wat we weten willen we zoveel mogelijk delen. Onze instrumenten mogen worden aangepast aan jóuw praktijk.
  10. Wij vinden het belangrijk dat onze opleiding getoetst is door toonaangevende instanties. Zowel op educatief- als ook op inhoudelijke terrein.